15 Oktober, 2014

12 Oktober, 2014

..... bertemu sesudah lebih empat dekat berpisah

pertemuan yang bercampur baur antara sebak, sedih dan gembira.... memasing dengan penuh excitmen sampai tidak kedengaran suasana dalam kafetaria.... nasib baik jeragang menunggu sahabat-sahabat dibawah, maka sempat jeragang temui sahabat-sahabat dalam suasana tenang sedikit.... namun begitu jeragang sendiri kena eninjau kesana kemari.... keatas kebawah.. mempastikan pertemuan kita berlangsung dengan lancar dan sahabat tidak tersasar mencari tempat...... sebagai ganti cd dalam bab goodies ini ropanya cd in the making.....

video





sementara itu jeragang nok minta ampun dang maaf dimana kesilapan serta apa yang terkurang yang berpunca dari kelemahan diri dalam mengaturkan majlis silaturrahim ini.... kepada Allah jua jeragang berserah... semuga pertemuan ini di jadikan Allah bukan yang terakhir bagi kita .....jeragang

09 Oktober, 2014

SILATURRAHIM SAS7174

....jangan lupa temujanji kita   2 hari lagi........

................. jeragang

05 Oktober, 2014

SALAM EIDUL-ADHA


SEMPENA DENGAN EIDUL-ADHA INI JERAGANG DAN AWOK-AWOK DI KAMPUNG NELAYAN MEMOHON AMPUN DAN MAAF SEGALA SALAH DAN SILAP SAMADA YANG GHAIB ATAU PUNG NYATA SAMADA SENGELENG ATAU PUN SENGAJA ATAU TIDOK..... 

semuga silaturrahim antara kita akan terus berpanjangan merentas masa. Di doakan semuga sedara mara sahabat handai saing rodong semua sentiasa sejahtera dan berada dalam rahmat Allah jua adanya.....


kepada sahabat-sahabat SAS7174 jangan lupa temujanji kita

           6 ...... hari lagi,              jeragang

03 Oktober, 2014

SILATURRAHIM SASKL71.74

6

 hari lagi temujanji kita


Semenjak dua menjak nie jeragang kurang turun kelaut.... puah duk atas wakaf gi laa bejalang sana sining.... maka ramai pulok bejupe kawang2 lama masa sama-sama mengaji di kolompo dulu... duk asrama sekali... kawang2 sepenasik kawoh nie ternyata paling mesra dang nostaljik.... mesranya macang dulu2 jugak..... mengenang kembali macang mana kami duduk asrama bersama... bersama gi seludup kerok nasik dang kuoh kari dari dewang makan berebut makang dalang baldi... beldi tu jugok hok wat basuh segala macang pakaian.... masa kami dulu dok lah mewoh macang bebudak lening.... tapi hok sikit tu lah kami berkongsi dengang kawang2.... maka tu laa pasal kami amat rapat....
mok bapok pung dok rajing melawat pung dok macang bebudak lening tiap2 minggu gi tegok anok sokmo.... kalu gitu baik jangang hanto asrama... mok bapok jamang dulu bila hantar anok keasrama serah bulat2 dalang peliharaang tuhang...... Kepada Allah sahaja lah tempat berserah dan tempat mereka memohong pertolongang... semuga anak2 ku selamat di perantauang.... maka berlatar belakang keadaan hidup begini dibesorkan nung jauh dari kapung halamang... makang minung tidur baring bersama kawang2....menjadi begitu akrab dan setiakawan....... selepas habis sekolah bertaburang lah kami dimuka bumi masing-masing mencari habuang dan peluang........alhamdulillah kami menjadi orang yang berguna pada keluarga masyarakat dan negara..... bila sudah senja nie banyaklah kembali ke kehidupang beragama.......


Selepas lebih 40 tahun kami kembali bertemu.... menautkan kembali kiambang selepas biduk masa yang membelah kami telah berlalu..... alam maya kini menjadi platform gurau senda dan menggamit kenangang..... maka kami telah merancang mengada pertemuang kami panggil SILATURAHIM ASAS7174 ..... maka mulalah kami mencari sahabat handai yang jauh dan dekat dimerata negeri segenap tempat.... melali tipon sms dan wassap.... hok mana boleh sema dikerabat.... alhamdulillah dapatlah kami menjejaki tebih 200 orang sahabat.... menjejak kasih sama sepakat tentu membawa berkat..... kami semua rasa amat excited bak kata omputih.... maka berlaku lah pertemuan demi pertemuan.... waduh2 kadang hampir  pengsan tengok sahabat... kalau tak dikenal berlanggar pun tak mungkin kenal... cuma adalah raut wajah yang dapat diingat..... susah nak bercerita disini tapi............. ramai yang dah tak sabar-sabo menunggu 11 oktober  .............. jeragang